Technologia czyszczenia / regeneracji filtrów DPF / FAP oraz katalizatorów
Nasze gorąco-wodne urządzenia wysokociśnieniowe wykorzystują siłę hydrodynamiki przepływu wody o charakterze turbulentnym (rys.1) oraz siłę impulsu sprężonego powietrza z kompresora. Ruch cieczy ( płynu roboczego ) wymuszany jest przez zewnętrzne ciśnienie, które musi pokonać opory przepływu w kanałach filtra. Przy przepływie turbulentnym (burzliwym) strugi cieczy mieszają się tworząc wiry, które w łatwy sposób przenikają i usuwają cząstki stałe w mikroporowatych przegrodach kanałów filtra.
Geometria przepływu filtra DPF
Podczas czyszczenia, geometria przepływu filtra DPF zapewnia opory z jednoczesnym tworzeniem przepływu o dużej prędkości, i wysokich naprężeniach ścinających, będących głównym mechanizmem usuwania skompresowanych złogów w kanałach filtra. Dodatkowo opór przepływu spowodowany jest odpowiednią lepkością środka czyszczącego, który sprawia, że podczas ruchu cząsteczek cieczy występuje zjawisko podobne w skutkach do tarcia. Metoda pozwala na bardzo dokładne usuwanie wszystkich rodzajów cząstek stałych ( sadza, popioły, oleje ) zarówno z kanałów wylotowych jak i dolotowych filtra.
W skład technologi wchodzi
- specjalistyczna maszyna czyszcząca firmy DPF System
- środek czyszczący
- narzędzia pomiarowe – tester przeciwciśnienia, kamera inspekcyjna ( endoskopowa ).
- profesjonalne urządzenie do suszenia gorącym powietrzem ( II stopień suszenia ).
Proces czyszczenia
1. Przeprowadzenie oględzin wkładu ceramicznego rdzenia filtra kamerą inspekcyjną.
Wkład filtra, który kwalifikuje się do czyszczenia nie może być popękany, przetopiony, zaklejony.
2. Zapięcie filtra w maszynie.
3. Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra przed czyszczeniem.
4. Aplikacja środka czyszczącego do wewnętrznej części obudowy filtra
5. Uruchomienie procesu czyszczenia. Temperatura wody 60 ℃.
6. Analiza brudnej wody wydobywającej się z filtra ( kolor, ilość oleju ).
7. Zakończenie czyszczenia (w przybliżeniu 1 godzina).
8. Suszenie (30 min).
9. Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra po czyszczeniu.
W przypadku braku pełnej przepustowości, powrót do pkt 5.
12. Wykonanie zdjęć wkładu filtra kamerą inspekcyjną.
13. Sporządzenie raportu. Wzór raportu.
Zalety metody
- Dostępna dla wszystkich marek i modeli samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.
- Bezpieczna dla powłoki katalitycznej filtra.
- Wysoka skuteczność, nawet do 98 % odzyskania przepustowości kanałów filtra.
- Brak konieczności wycinania wkładu ceramicznego, spawania.
- Szybki czas czyszczenia około 15-20 min.
- Możliwość sprawdzenia rezultatu czyszczenia.
- W przypadku filtrów samochodowych, czyści również katalizator znajdujący się obok filtra DPF.